Cum sa faci capsuni de jucarie

by - 12:12

Imi plac capsunile la nebunie, cui nu-i plac de altfel? Dar de o portie de capsuni moi, din material textil ce parere aveti?

Am mai vazut capsuni din acestea pe net, pe bloguri in limba engleza, facute in intregime din pasla sau material textil, ba chiar pe post de pernite pentru ace, umplute cu vatelina sau cu nisip. De acolo a venit inspiratia si asa am invatat sa le fac. Iar acum am scris un tutorial, daca aveti pofta sa faceti si voi o portie de capsuni.


Sunt perfecte pentru fetitele care isi invita prietenele de gradinita la un ceai cu papusile ori pentru manutele copiilor mai mici care adora sa se joace cu jucarii moi, cu diferite texturi.


Promit ca sunt usor de facut. Iata de ce aveti nevoie:

  • material textil de culoare rosie (eu am folosit bumbac 100%)
  • vatelina (o puteti inlocui cu vata, dar vatelina se poate spala)
  • pasla verde (feltru)
  • ata si ac
  • foarfeca, un pix si o farfurioara rotunda ori o canuta

Pe spatele materialului trasati un cerc cu ajutorul farfuriei, apoi il decupati. Farfurioara mea are diametrul de 11 cm, dar puteti sa faceti capsunile mai mari ori mai mici, in functie de cum doriti. Cercul obtinut se impatura in doua si se taie astfel incat sa rezulte doua semicercuri.

Luati unul din semicercuri, il indoiti si coaseti pe margine, pe unde am trasat linia intrerupta. Se coase pe dosul materialului iar cusatura trebuie sa fie mai marunta decat apare in imagine, pentru ca jucaria sa nu se desfaca. Eu am folosit masina de cusut, dar puteti sa coaseti de mana fara mare efort.

Intoarceti materialul pe fata, iar pentru colt puteti folosi un creion sau betigase chinezesti. Forma astfel obtinuta se coase pe margine, de jur imprejur, dupa cum apare in imagine. Umpleti cu vatelina si trageti ata pentru a strangepartea de sus. Incepe sa capete forma.


Inainte de a face nodul, coaseti partea de sus a capsunii pentru a fi siguri ca nu se desface. Urmeaza frunzulita. Din bucata de pasla verde, decupati un patrat cu latura de 4 cm. Indoiti-l in doua si taiati colturile din interior, dupa cum apare in imagine. Desfaceti si indoiti din nou pentru a repeta operatiunea. In ultima imagine veti vedea rezultatul.


Mai e foarte putin. Atasati frunzulita de capsunica si coaseti cu ata verde, dupa cum se vede in imagine. Faceti un nod si ati incheiat.


Ultimul pas si cel mai important e sa le oferiti unui copil.

Puteti experimenta cu diferite nuante de rosu si diferite imprimeuri. Cred ca ar fi interesant si un roz, nu? Acesta e primul meu tutorial, daca aveti intrebari ori v-au incurcat pe undeva explicatiile mele, va rog sa lasati un comentariu.

Spor la cusut capsuni de jucarie!


Share

You May Also Like

15 comments

  1. Mi-ai dat o idee asa buna de cum pot sa-mi inveselesc masa din bucatarie .Multumesc.Mai astept si alte tutoriate pentru a invata sa-mi colorez viata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, ma bucur ca ti-a placut. Am sa mai postez si alte articole in genul acesta.

    Vin Sarbatorile, o perioada perfecta pentru a sta in casa si a mesteri ceva si e numai bine pentru decoratii si lucrusoare frumoase.

    Te mai astept pe aici, mersi mult de gand :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos si interesant..o pata de culoare in casa...felicitarile mele

    RăspundețiȘtergere
  4. Ligia, mersi de vizita si de gand, imi prind tare bine. Ma bucur ca ti-au placut capsunile, daca faci vreo doua-trei, imi spui si mie? :D
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. bornblonde7@yahoo.comdecembrie 17, 2009

    As avea o intrebare : de unde naiba sa cumpar vatelina aia ??? Ca nu mai gasesc nici de-aia care fac plapumi, nici de-aia care reparau canapele si nici darac de lana - cum stiam eu pe vremuri........... Am gasit pe net o firma cu ceva de umplut, dar la cat cere pe kilogram.... Plus ca nu stiu daca imi livreaza mie o cantitate mica ! Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmm, imi vine sa musc din ele!

    RăspundețiȘtergere
  7. @bornblonde iti trimit un mail si povestim
    @Katja Ti-am facut pofta? :D he he

    RăspundețiȘtergere
  8. o ce dragute pot fi capsunile tale, spor la mai multe codruta, faci o treaba grozava!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc din suflet Lorette, sper sa mai treci pe aici. Tocmai ti-am vizitat blogul, e absolut delicios.
    La acest articol am primit un feedback frumos, inseamna mult pentru mine parerile voastre.

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunate, am facut si eu doua capsunele si sunt dublu delicioase. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. ieeei, a facut o persoana harnicuta capsuni de jucarie.

    RăspundețiȘtergere
  12. O super idee.Imi place mult ca tutorialul este foarte explicit si insotit de imagini..cred ca voi incerca si eu neaaparat...te voi anunta de rezultat.Multumesc frumos pentru tutorial:)

    RăspundețiȘtergere