Gradina ecologica - carte de la Editura Casa

by - 08:02



Sunt tare norocoasa. Cei de la Editura Casa m-au intrebat ce carte imi doresc de la ei si-am ales Gradina ecologica pentru ca in toamna ne-am mutat de la apatament la o casuta in oras, casuta care are un petec de pamant. Si de multa vreme planuiesc sa pun rasaduri cu fetele, sa le udam frumos, sa ne bucuram de cum cresc si de gustul lor. Sa inteleg de unde ne vine hrana, sa stam pe afara cat mai mult implicate in activitati frumoase. Flori si legume.


Asa ca aceasta carte se potrivea cel mai bine cu visul meu plin de entuziasm de a incropi o gradina mica. Sa va spun cateva vorbe despre carte. Foarte pe scurt promoveaza ideea ca putem copia modelul naturii in gradina noastra pentru mai putin efort. In padure straturi peste straturi de frunze uscate si care intra in descompunere formeaza un sol fertil, afanat, bogat. Cam aceasta e ideea mare a acestei carti.

Daca e sa intram in detalii mi-a placut sa descopar ca fanul, paiele uscate, frunzele sau iarba uscata te scapa de sapat prin afanarea solului si apoi se descompun si ii aduc nutrienti. Apoi am invatat ca resturile vegetale negatite se pun intr-o groapa si ai astfel compost, un ingrasamant natural. Ca urzicile sunt minunate ca ingrasamant. Si ca plantele se ajuta unele pe altele, ca plantele aromate pe langa minunea din farfuri si ceaiuri, pe langa culoarea ce o aduc in gradina, te feresc de daunatori.


Cartea imparte tare frumos gradina pe sectiuni de culori, de exemplu sectiunea galbena se refera la varza si cartofi, cu inrijirea specifica, sectiunea verde la salate. Te invita la a consuma sezonier pentru ca diversitatea si hrana proaspata sunt comori pe care multi dintre noi le-am uitat. Stiti vorba aceea minunata “faci rai din ce ai” Asa e si in gradina, cu grija si dragoste, un pumn de seminte poti face minuni. Si tare cred ca se vor bucura fetele sa culeaga ce au semanat si udat.


Si mai un lucru care tare mi-a placut, capitolele pe luni ale anului. Ce anume iti recomanda sa faci in februarie, martie.. apoi vara, toamna cum iti pregatesti gradina si cum te bucuri de ultima recolta. E o carte minunata pentru un novice :) Apoi experienta si timpul te invata, acum e februarie iar eu am in plan sa caut seminte, sa mai povestesc cu gradinari, sa imi fac un plan pentru peisajul meu comestibil.

Cartea e plina de imagini minunate, numai pofta iti fac. O voi rasfoi iar si iar, caci teoria numai insotita de practica are valoare.











You May Also Like

0 comments